SEO Blog

oktober 20, 2008

Crimemedicine vs crimemedicin

Filed under: SEO — Taggar:, , — Anders @ 9:57 e m

SEOTaktik hiitade jag ett antal spännande artiklar om alla de misstag Läkemedelsverket gjort när de kör en stor kampanj på den externa siten crimemedicine.com utan att att försäkra sig om att täcka upp vanliga felstavingar som tex crimemedicin.

Att deras site enbart verkar bestå av flash gör ju inte precis att de får något bra läge i sökmotorerna utan de tvingas köpa sina placeringar där.

Alla som funderar på att köra stora dyrbara kampanjer har mycket att lära av att studera hur fel det blev för CrimeMedicine.

2 kommentarer »

  1. Jag prövade crimemedicine.org natten mellan torsdag & fredag i domänregistreringen i Blogger. Då var den ledig så jag började registrera den så att inget oseriöst skulle ranka sig före http://www.crimemedicine.com vilket *eventuellt* kanske inte är svårt när det är ett nytt nyckelord och http://www.crimemedicine.com får en massa forum-länkar o.s.v.

    Trodde jag fick den också men såg nu att jag aldrig fick bekräftelsen från domänregistratorn. Så någon registerade den samtidigt som jag. Visar i alla fall att jag hade rätt kring det också.

    Sedan har jag sett någon jag är tämligen säker på folk som registrerar likartade domäner och sedan går in och frågor om dem på forum. Lär väl ge lite reklam tänker jag samt att de bygger länkar till domänerna.

    Väldigt klumpigt av Läkemedelsverket tycker jag. Fast mest är jag förvånad hur någon kan missa något som det här. För mig är det så självklart att det blir så här.

    Dessutom om man nu gjorde acceptanstestning och hade fokusgrupper vilket jag antar [Suck] att en seriös kampanj där man utvärderat ev. nytta arbetar med borde problemet ha visat sig innan man gick live.

    Kommentar av Hans — oktober 21, 2008 @ 1:49 f m

  2. Har för mig att sökmotorer har börjat indexera flash sidor på ett bättre sätt idag, är det ngn som har koll på det?

    Matériel d’insonorisation

    Kommentar av soresm — oktober 30, 2008 @ 8:35 f m


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

